Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τελικά φιλικά ή όχι στο περιβάλλον;
0




Αρκετοί θεωρούσαν το 2017 ως τη χρονιά όπου η αυτοκίνηση πέρασε από την εποχή του πετρελαίου – βενζίνης στο ηλεκτρικό. Περισσότεροι κατασκευαστές ανακοίνωσαν σχέδια εξέλιξης ηλεκτρικών μοντέλων, κυρίως μπαταρίας (BEV).
Οι εξελίξεις αυτές έχουν πυροδοτήσει έντονες δημόσιες συζητήσεις, καθώς υπάρχουν πολλοί που δεν πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα φέρουν ένα καλύτερο μέλλον.
Την άποψη αυτή ενισχύει μια πρόσφατη έρευνα πάνω στα αποτελέσματα της ηλεκτροκίνησης, την οποία διηύθυνε ο Jonathan A. Lesser, πρόεδρος της Continental Economics, και η οποία δημοσιεύτηκε από το Manhattan Institute, μια από τις «δεξαμενές σκέψης» (think tanks) με τη μεγαλύτερη επιρροή στις ΗΠΑ.
Η έρευνα καταλήγει στο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) δεν θα είναι απλώς κακά, αλλά καταστροφικά για το περιβάλλον και το μέλλον μας. Επικαλούμενη στοιχεία από την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (ΕΙΑ) των ΗΠΑ, η έρευνα λέει ότι η χρήση EV σε μεγάλη κλίμακα «θα αυξήσει τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του θείου, οξειδίων του αζώτου και μικροσωματιδίων» σε σύγκριση με αυτές όλων των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και των διυλιστηρίων μαζί.
Η έρευνα παραδέχεται ότι το επίπεδο των εκπομπών CO2 θα μειωθεί από τη χρήση EV, όμως η μείωση αυτή θα είναι μηδαμινή στο πλαίσιο των συνολικών εκπομπών της βιομηχανίας στις ΗΠΑ: «Θα είναι μόλις το 1% των προβλεπόμενων εκπομπών CO2 που σχετίζονται με την ενέργεια, έως το 2050». Και συνεπώς δεν θα έχει καμία ευεργετική επίδραση στην κλιματική αλλαγή.
Ενδιαφέρον είναι και το συμπέρασμα σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχουν οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το συνολικό ποσό που θα πρέπει να πληρώσουν όλοι οι Αμερικανοί για να υποστηρίξουν όσους θα αγοράσουν EV υπολογίζεται στα $100 δις (€85 δις) μόνο για την Πολιτεία της California. Το ποσό αυτό θα πληρωθεί ουσιαστικά από «πολίτες χαμηλών εισοδημάτων, που δεν μπορούν να αγοράσουν EV αλλά θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους για τις υποδομές υποστήριξης [δίκτυα φόρτισης κλπ.]»
Πηγή: drive.gr
Παρακάτω στο άρθρο το tosynergeio.gr μας δίνει μια διαφορετική οπτική γωνία του θέματος…
Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο πράσινα από τα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα; Αν ναι, πόσο πιο πράσινα; Τι γίνεται με τις εκπομπές CO2 που παράγονται κατά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Και που κάνει προέρχεται η ηλεκτρική ενέργεια των ηλεκτρικών αυτοκίνητων;
Ο Περιβαλλοντολόγος – Οικονομολόγος καθηγητής Bjorn Lomborg, Διευθυντής του Consensus Center της Κοπεγχάγης, εξετάζει πραγματικά το πόσο φιλικά προς το περιβάλλον είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι εάν οι ΗΠΑ είχαν 10% περισσότερα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα το 2020, 870 περισσότεροι άνθρωποι θα πεθαίνουν κάθε χρόνο από την επιπρόσθετη ρύπανση του αέρα. Από την άλλη μεριά αν οι ΗΠΑ είχαν 10% περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στο μέσο όρο του Αμερικανικού στόλου, 1617 άνθρωποι θα πεθαίνουν επιπλέον κάθε χρόνο από την πρόσθετη ρύπανση λόγω χρήσης του άνθρακα. Διπλάσια περισσότερους θανάτους.
Το μέλλον θα δείξει τις τάσεις και πως οι Παγκόσμιοι Νομοθέτες θα αντιμετωπίσουν τελικά το όλο θέμα που θα αφορά τις μελλοντικές μας μετακινήσεις σε σχέση πάντα με την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και την μείωση των εκπομπών του CO2.
Είναι όμως ένας αντίλογος που ανοίγει μια βάση συζήτησης. Αν ψάξετε λίγο στο διαδίκτυο ήδη αυτό έχει ξεκινήσει και είναι πολλές οι φωνές που αντικρούουν τα επιχειρήματα των καθαρών ηλεκτρικών οχημάτων. Στην Ευρώπη αυτό φαίνεται έντονα στις Σκανδιναβικές χώρες.
Εσάς ποια είναι η γνώμη σας;
Διαβάστε περισσότερα στο ElectricalNews